tiistaina, toukokuuta 16, 2006

Vinks vinks

Männä päivänä kun olin tulossa lenkiltä törmäsin lähestulkoon kirjaimellisesti taloyhtiömme Veli-Pontevaan alias hallituksen puheenjohtajaan, joka oli ostanut jotain uusia härveleitä painepesuriin ja testaili niitä autonhuoltokatoksen luona. Häntä saamme kiittää hyvässä ja pahassa taloyhtiömme nykytilasta, tosiasia lienee että suurinosa on hyvää, ehkä se tapa toimia on se paha. Odotan kauhulla sitä päivää kun hän päättää muuttaa pienempään asuntoon lähemmäs keskustaa ja hänen paikkansa ottaa joku muu. Niin asialle omistautunutta TYHP:tä kuin Sepposeponseponseppo on tuskin löytyy toista, sääli.

kävimme seuraavan keskustelun:

Seppo:"No moi kokeilen tässä saisiko tällä pesurilla noita sammaleita irti tuosta seinästä. Oletkos muuten ajatellut pestä tuon aitasi?"

Minä:" Joo ... tai jos sen maalais" selvästi hämmästyneenä kysymyksen suoruudesta

Seppo:"Oletkos muuten koskaan käyttänyt tätä pesuria?"

Minä:" Olen mä pessyt usemmankin kerran autoni ja sit mä oon pessy noita pihalaattoja"

Seppo:" Jaha selvä. Tästä tämä laitetaan päälle ja tässä on tämä pesuaine ja tämä on suutin ja tästä säädetään tehoa ja ja ..."

Minä:"Niin tää on kyllä ihan tuttu laite"

Seppo:"Niin tuolla on nuo letkukelat, jospa minä näyttäisin miten ne liitetään..."

Minä:"Ei sun tarvii mä oon käyttäny niitä kun pesin sen pihakivetyksen"

Seppo:"Ensin laitetaan tuo toinen jossa on lyhyt letkun pätkä ja sitten vasta tuo toinen...."

loppu osaa en edes viittinyt kuunnella kun mua niin otti kaaliin, joko se on täysin kuuro tai sitten se ei kuuntele sanaakaan mitä mä sille sanon, veikkaan jälkimmäistä.

Seppo:"... sitten minä olen ostanut tälläisen uuden suuttimen tähän pesuriin. Tällä on hyvä pestä aitoja."

Minä:" Jaha no hyvä juttu ja KIITOS neuvoista"

Aitamme on nyt putipuhdas ja uusi suutinkin toimi mainiosti erinomainen aitojen pesu apuväline

2 Comments:

At 4:08 ip., Blogger Ripsu said...

Ai että! Mulla on ollut muutenkin hyväntuulinen päivä, mutta Sepposeponseponseppo herautti oikein kunnon naurut! Näitäkin ihmisiä tarvitaan taloyhtiöissä.
Meitä jahtasi kerran ihan vaan naapuri (ei siis taloyhtiöaktiivi). Hän oli kovin huolissaan pensasaitamme leikkauksesta ja lopulta juoksi kerran peräämme (lähti siis sisältä ulos, kun näki, että olimme ulkona) ja kävi kädestä näyttämässä, missä pensassakset sijaitsevat. Muttaku sitä aitaa ei kyllä tarvinnut leikata...

 
At 11:16 ap., Anonymous Anonyymi said...

Minä olen pyhästi päättänyt, että rivitalossa en asu enää ikinä. Kerran asuimme noin vuoden rivitalonpätkässä, jossa naapurit (molemmilta puolilta) huomauttelivat jatkuvasti, montako kertaa viikossa ruoho pitää leikata, pensasaidat trimmata jne.

Talvella saimme valituksen (vuokraisännän kautta) siitä, ettei ulkovalomme pala yötä päivää, taloyhtiössä kun oli tapana... minusta valon tarvitsi olla päällä vain, kun olimme ulkona. Jos emme itse leikanneet ruohoa tarpeeksi usein (=pari kertaa viikossa, kun taloyhtiöllä oli tapana pitää ruoho kolmen sentin mittaisena), naapurin setä tuli marttyyrinä leikkaamaan sen itse (!!!), ja useimmiten noin ko 7 aamulla.

Samoin jos emme kolanneet tarpeeksi leveää kävelykäytävää talvella (siis omalle pihallemme, ei taloyhtiön yhteiselle alueelle), naapurin setä tuli lingon kanssa putsaamaan pihamme. Kuulemma siksi, että tulipalon sattuessa olisi tarpeeksi leveä poistumisväylä... vaikka eikös se lumi siinä tapauksessa sulaisi?

Vieläkin tulee puistatuksia kun ajattelen sitä, vaikka tämä tapahtui melkein 15 vuotta sitten!

 

Lähetä kommentti

<< Home