torstaina, joulukuuta 08, 2005

Uhkea blondi etsii päiväkahviseuraa !

"No niin tytöt kauneudenhoito ostoksille. Kaikki jotka ostaa vähintään 50€ saa kulmien nypinnän ilmaiseksi": sanoi yli pirteä Oriflamen edustaja. Huokaisin syvään, nousin ja puin Teuvoanteron. Sen koomin en ole "niihin" mennyt.

Myönnän kyllä, minulla oli ennakko asenne ja suhteeni "niiden" kanssa alkoi epäilevissä merkeissä. Yritin kyllä, kävin kahdessakin eri "sellaisessa" ja yhteensä toistakymmentä kertaa, mutta tuo viimeinen oli liikaa. Olisi edes kunniotuksesta minua kohtaan voinut jättää mainitsematta tuon "tytöt", se olisi ollut kohteliasta.

Tämä Oriflamen edustaja ei ollut ainoa syy lopettaa suhde. Olin kokenut ahdistusta ja tuntenut itseni ulkopuoliseksi jo jonkin aikaa. En tiennyt, että kotona oleminen on niin raskasta, että lapset voivat olla niin ilkeitä ja inhottavia, ja että kukaan muu kuin toinen koti-ihminen ei ymmärrä minua. Voi olla, että joitakuita se arjen murheiden ainainen jakaminen helpottaa, mutta minua se vain ahdisti.

Olette oikeassa hyvät koti-ihmiset paineita pitää purkaa, mutta eikö siitä kotona olemisesta löydy yhtään hyvää asiaa? En vain kertakaikkiaan jaksa kuunnella, joka kerta selostusta siitä kakan väristä tai kuinka jonkun Leeviä tai Hilmaa oli kohdeltu kaltoin hiekkalaatikolla. Olisin kaivannut hieman muunkinlaista jutunjuurta. Tottakai sekin vaikuttaa, että olen mies ja lapsen kanssa kotona. Minuun suhtauduttiin, niinkuin olisin ollut väärällä reviirillä. Olo on vähän niinkuin sillä englantilaismiehellä New yorkissa.

Tarjous on voimassa.

Ps. liioittelin hieman tuossa otsikossa. En ole uhkea, jollei sellaiseksi lasketa pelastusrengasta vyötärölläni ja blondikin olen vain mieleltäni.

2 Comments:

At 9:48 ip., Anonymous Anonyymi said...

päiväkahviseura on yhdyssana... muuten jees... olen pitkään pitänyt jutuistasi

 
At 12:36 ip., Blogger kotimies said...

Kiitos korjataan seuraavan päivityksen yhteydessä.

Haluan kuitenkin huomauttaa, että lukihäriöön vedoten pyydänkin toteamaan minut ainakin alentuneesti syyntakeettomaksi

Syyntakettomuudesta säädetään uuden rikoslain 3 luvun 4 §:n 2 mometissa
seuraavasti: “ Tekijä on syyntakeeton, jos hän ei tekohetkellä kykene mielisairauden,
syvän vajaamielisyyden taikka vakavan mielenterveyden häiriön vuoksi
ymmärtämään tekonsa tosiallista luonnetta tai oikeudenvastaisuutta taikka
hänen kykynsä säädellä käyttäytymistään on sellaisesta syystä ratkaisevasti
heikentynyt (syyntakeettomuus).”

 

Lähetä kommentti

<< Home